X
تبلیغات
آنالیز کامل تفنگ های بادی - آنالیز و معرفی شرکت گامو
شکار با تفنگ بادی
خوب در مورد اسلحه ای میخوایم صحبت کنیم که نیم دهه از حضورش در ایران میگذره و میشه راجب کیفیت این محصولات نظر جامعی ارایه داد ...البته من با تمام مدلهای گامو آشنایی ندارم ولی تا حدی که ممکنه اینجا مطالب رو میزارم و اگر دوستان دیگه مطلب دارن میتونن کامل کنن .

کلا حضور گامو در عرصه تفنگ بادی یک حضور خاص هست ...اسپانیا در کل کشور بسیار مرتبطی با این مقوله نیست و حالا به هرشکلی خودش رو وارد رقابت جهانی کرده . من در یک تقسیم بندی شخصی معایب و محاسن محصولات گامو رو دسته بندی کردم :

محاسن این برند :

1)جامع بودن محصولات :

در کل گامو در این زمینه خوب کار کرده و در تخصصی تفنگ بادی تقریبا کمتر چیزی هست که جا افتاده باشه ..این خیلی مهمه که یک کمپانی درتمام محصولات مرتبط با تیراندازی کامل باشه .در حقیقت ما از گامو یک چرخه کامل داریم . تفنگ /ساچمه/دوربین/پایه/.گامو حتی در زمینه سیبلهای فیلد تارگت هم بیکار ننشسته .

2)ظاهر جذاب :

عموما محصولات گامو نگاه هر بیننده ای رو جذب میکنه و درتمام مدلهاش از نظر شکلی کشش ایجاد میشه .

3)قدرت و دقت قابل قبول :

محصولات گامو در کتگوری قدرت و دقت موفق هستند .البته این مقدار هرگز به پای محصولات هاتسان نخواهد رسید .

4)تنوع در زیرشاخه های هر محصول :

باز هم از محاسن این برند انتخابهای زیاد هست ...این الگوی رفتاری گامو نه تنها در اسلحه هاش بلکه در ساچمه و دوربینهاش هم مشخصه ! کمتر شرکتی اینقدر تنوع محصول داره و این از برتریهای گامو هست .در زمینه ساچمه هم این برتری وجود داره .

حالا میپردازیم به معایب محصولات گامو :


1) تغییر کیفیت محصولات در مدلهای مختلف ...این تغییر در حد ظاهر تفنگ هم بوده که بسیار برای یک تجارت مضر است ..به عنوان مثال تفنگهای شادو 1000 نمونه اول شرکت به مراتب بهتر از مدلهای فعلی است .

2) ارایه تبلیغات توهمی و گمراه کردن بسیاری از علاقمندان این رشته :
معرفی ساچمه سبک PBA و اعلان سرعتهای تخیلی با این ساچمه بسیار در ذهن مشتریان گمراهی ایجاد کرده و این موضوع بخصوص برای کسانی که خیلی آشنا نیستند با برندها میتونه در انتخابشون مضر باشه...فیلم شکار گراز و امثالهم هم یک نمونه از تبلیغات بسیار "چیپ" این کمپانی بوده است .

سرعت یک اسلحه فقط توسط کرنوگراف اندازه گیری میشود و نفوذ تو تخته و صفحات کتاب و سرگراز به هیچوجه نشاندهنده قدرت تفنگ نیست .

3) ارایه محصول بسیار ضعیف گامو 1250 و PBA ...

خوب این 2محصول تقریبا اوج ضعف این کمپانی بود و تمام جذابیتهایی که شادو 1000 با قیمت 150هزار تومن داشت رو ویران کرد ...تفنگ گامو 1250 با سرعت تبلیغاتی 1650 با PBA و 1250 با سرب 4.5 و 910 با ساچمه سربی 5.5 ..

اسلحه ای که در واقع بیشتر از 800 و اندی نزد !!! ..ولی فنری بلندتر از فنر پاتریوت و فضای پیستونی حداقل 2برابر مدلهای دیگه خودش رو در اختیار داشت .
تفنگی با حجم پیستون بسیار بالا و فنر بسیار قوی ..در کل اسلحه ای که انتظار خیلی بیشتری برای قدرت ازش میرفت ...

در کنار اینها یک واشر بسیار ظریف در انتهای پیستون در در کمتر از 50 شلیک کاملا ذوب میشد و لوله ای که در همین تعداد شلیک از اتصال خود لق میشد ..

تقریبا یکی از تراجدی های بزرگ من رویاروی با این اسلحه بود ...اسلحه ای که یک سیکل معیوب فشار فنر و ازبین رفت واشر داشت و به هیچوجه هم اصلاح نشد...

این اسلحه به رقم سنگینی بیش از حد لگد قابل قبولتری از مدلهای دیگر مگنوم داشت و دقت تفنگ نیز خوب بود .بعد از استفاده از این اسلحه قطعا هنر اسلحه ای مثل دیانا 350 رو خواهید دید که با کمتر از نصف قدرت مسلح کردن و فنر نرمتر و استهلاک کمتر سالهای سال قدرتی مشابه رو میدهد .

در کل محصولات گامو بجز مدلهای دلتا و 1250 همگی از یک powerplanet استفاده میکنند ..یعنی قدرت آنها در یک حدود است ...از شادو 1000 گرفته تا cfx و ماکسیما ولی از نظر دقت بسته به طراحی محکمتر قنداق و پین های اتصال تفنگهای زیر تاشو ممکن است متفاوت عمل کند ..

افزایش قیمت 100% الی 300% محصولات گامو از شادو1000 تاقبل از مدل 1250 بیشتر از اینکه مربوط به تکنولوژی خاص مورد استفاده باشد مربوط به تغییرات در ظواهر تفنگ است .

در کل این سری تفنگهای در کالیبر 4.5 بهتر ظاهر شدند .. تفنگهای قبل از سری مگنوم(پرقدرت) در کالیبر 4.5 بهتر عمل میکنند .

+ نوشته شده در  جمعه یکم بهمن 1389ساعت 22:34  توسط سعید قاسمیان |